1. Filtry cząstek stałych - DPF FAP - nowe oraz regenerowane . Bydgoszcz

DPF

Filtr cząstek stałych (DPF/FAP) jest jednym z dodatkowych elementów układu wydechowego samochodów wyposażonych w silnik Diesla. Służy do neutralizacji szkodliwych gazów oraz groźnych dla zdrowia i otoczenia pyłów. Cząstki stałe w filtrach DPF składają się z sadzy i popiołu powstających podczas spalania ropy. Sadza usuwana jest z filtra jeszcze podczas jazdy, niestety popiół stopniowo się gromadzi ograniczając przepływ spalin i zwiększając przeciwciśnienie, co utrudnia silnikowi pracę.
Nagromadzenie popiołu to najczęstsza przyczyna awarii filtra DPF.
 
Czyszczenie filtra cząstek stałych lub katalizatora przeprowadzamy w sposób profesjonalny z użyciem specjalistycznej maszyny Flash Cleaner, posiadająca certyfikat TUV NORD. Jest to certyfikat zgodności i jakości produktu wydany przez największą na świecie jednostkę w dziedzinie certyfikacji i inspekcji przemysłowych.
 

Specjalistyczna procedura czyszczenia umożliwia przywrócenie filtra do dawnego stanu.
Gwarantujemy, że efekty wykonywanych przez nas prac z użyciem maszyny Flash Cleaner są spektakularne.

 
Do każdego zregenerowanego filtra dostarczamy protokół z wydrukiem z maszyny zawierający przeciwciśnienie przed oraz po czyszczeniu. Filtry przed regeneracją są dokładnie sprawdzane, co umożliwia kontrolę sprawności filtra w trakcie regeneracji. Każdy filtr po regeneracji zostaje wysuszony gorącym powietrzem. Nie używamy agresywnej chemii, która mogłaby naruszyć delikatną powłokę okalającą monolit filtra.
Każdy zregenerowany produkt otrzymuje 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów.
 
Jak dbać o DPF/ FAP?

1. Unikaj jazdy tylko na krótkich dystansach. Jeśli używasz auta tylko do dojazdów do pracy, pojedź wieczorem do dalszego sklepu. Albo do znajomych, mieszkających na drugim końcu miasta. Albo po prostu pojedź raz w miesiącu na krótką wycieczkę i utrzymaj przez 10 minut 2000-3000 obrotów na minutę.

2. Jeśli masz mokry filtr cząstek stałych FAP, dbaj o uzupełnianie poziomu płynu. Rodzaj i ilość płynu, a także dystans między wymianami znajdziesz w instrukcji obsługi samochodu.

3. Dbaj też o silnik i wymieniaj częściej olej. Long Life brzmi świetnie w reklamie, ale każdy szanujący się mechanik zaleci wymianę co 10-15 tys. kilometrów.
Usterki zaworu recyrkulacji spalin (EGR) to jedna z częstszych przyczyn awarii współczesnych silników. Urządzenie, w określonych warunkach, kieruje spaliny z powrotem do układu dolotowego, co przekłada się na niższą emisję tlenków azotu. To ekologiczne rozwiązanie po kilku latach eksploatacji często zaczyna szwankować. Zazwyczaj blokuje się w jednej pozycji, czego bezpośrednią konsekwencją jest mocniejsze dymienie silnika i przyspieszone zapchanie filtra DPF. Aby tego uniknąć, należy regularnie sprawdzać kondycję zaworu EGR, a w razie niepokojących objawów pozbyć się z jego wnętrza nadmiaru mieszanki sadzowo-olejowej (nagaru).     
 
Odradzamy stosowania niesprawdzonych rozwiązań i chemicznych dodatków, ponieważ mogą dać jedynie krótkotrwały efekt, najczęściej są stratą czasu i pieniędzy.
 
ZAUFAJ NAM
 
Jeżeli filtr cząstek stałych w Twoim samochodzie uległ awarii możesz dostarczyć go do nas osobiście lub skorzystać z opcji wysyłki.
Po przyjęciu dokonamy cyfrowej endoskopowej oceny wkładu filtra z obu stron pod kątem uszkodzeń mechanicznych i ewentualnego nadtopienia. Wykonamy również test przeciwciśnienia na stanowisku pobierniczym w celu zbadania stopnia zablokowania. Zmierzone nadciśnienie zostaje wydrukowane na protokole bezpośrednio z urządzenia.
Pamiętaj, że diagnoza u nas zawsze jest darmowa.
 
Zobacz jak wygląda proces czyszczenia filtra DPF.