1. Regeneracja, naprawa turbosprężarek Bydgoszcz

REGENERACJA

REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK

Regeneracja turbosprężarek stanowi doskonałą alternatywę dla zakupu nowego sprzętu.
Wszystkie elementy stosowane przez nas w procesie produkcji pochodzą od renomowanych producentów, nie importujemy części z Chin, dzięki czemu jakość naprawionych produktów jest porównywalna do jakości nowych. Fachowa wiedza i wieloletnie doświadczenie pozwalają nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie.

               


W zakresie kompleksowej regeneracji turbosprężarek oferujemy następujące usługi:

  • diagnostyka turbosprężarki na maszynach VISCOM, G3 FlowBench lub CIMAT TurboTest oraz Schenck MBRS110 lub CIMAT TWIN - ROTORTEST,
  • naprawa sterownika turbosprężarki (elektroniczny oraz pneumatyczny),
  • czyszczenie zmiennej geometrii oraz jej testowanie na VISCOM, G3 FlowBench lub CIMAT TurboTest,
  • wymiana wałka, koła kompresji,
  • wymiana łożysk,
  • wyważanie wałka wraz z kołem kompresji,
  • doważanie całego korpusu złożonego w całość.

Koszt regeneracji turbosprężarki:

  • rozbiórka, sprawdzenie, wycena, ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki = 0 zł
  • sprawdzenie turbiny na maszynie wysokoobrotowej (z wydrukiem) = 250 zł (brutto)
  • sprawdzenie turbiny na maszynie do zmiennej geometrii (z wydrukiem) = 250 zł (brutto)
  • cena regeneracji turbiny do samochodów osobowych i dostawczych = od 600 zł (brutto) + części
  • cena regeneracji turbiny do samochodów ciężarowych = od 980 zł (brutto) + części
  • naprawa, wymiana, czyszczenie zmiennej geometrii plus ustawienie na maszynie do zmiennej geometrii z wydrukiem (zalecane) = 350 zł (brutto) + części
  • naprawa, wymiana, czyszczenie zmiennej geometrii BEZ ustawienia na maszynie do zmiennej geometrii (NIE zalecane) = 250 zł (brutto) + części

Termin naprawy wynosi zwykle 24 godziny. Gwarancji udzielamy na 2 lata bez limitu kilometrów.

W ofercie posiadamy ponad 500 sztuk zregenerowanych turbosprężarek. Dobór odpowiedniej turbosprężarki ułatwi wyszukiwarka na naszej stronie. Zapraszamy również do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania, wyjaśnimy wątpliwości związane z naprawą i pomożemy w doborze odpowiedniej turbosprężarki.
 

NOWOŚĆ od Marca 2016 roku - tuning turbosprężarek:

Za dodatkową opłatą wykonujemy tuning turbosprężarki oraz tzw. hybrydy.

W uproszczeniu ma to na celu zwiększenie stopnia doładowania przy zwiększeniu sprawności turbosprężarki poprzez wymianę na większe koło kompresji. Dodatkowo możemy zamontować większy wałek oraz mocniejsze łożyska.

Taka operacja wymusza roztoczenie obudowy (ewentualnie jej wymianę na inną), aby dopasować większy wirnik.

Tym sposobem nie musimy wymieniać kolektora wydechowego oraz innych przyłączy do turbosprężarki, gdyż obudowa pozostaje ta sama. Uwaga! Po tuningu turbosprężarki trzeba wprowadzić nowe wartości doładowania do komputera pojazdu (ECU), inaczej będzie widoczny błąd przeładowania.



REGENERACJA FILTRÓW DPF / FAP

Czyszczenie filtra cząstek stałych lub katalizatora przeprowadzamy w sposób profesjonalny z użyciem specjalistycznej maszyny Flash Cleaner.
 
 
Zregenerujemy każdego rodzaju filtr cząstek stałych lub katalizator do:
  • samochodów osobowych,
  • samochodów dostawczych,
  • autobusów,
  • samochodów ciężarowych,
  • maszyn rolniczych jak również katalizatorów do dużych ciężarówek.

Do każdego zregenerowanego filtra dostarczamy protokół z wydrukiem z maszyny zawierający przeciwciśnienie przed oraz po czyszczeniu. Filtry przed regeneracją są dokładnie sprawdzane, co umożliwia kontrolę sprawności filtra w trakcie regeneracji. Każdy filtr po regeneracji zostaje wysuszony gorącym powietrzem. Nie używamy agresywnej chemii, która mogłaby naruszyć delikatną powłokę okalającą monolit filtra.
Każdy zregenerowany produkt otrzymuje 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów.

 
Regeneracja DPF/FAP & SCR. Jak to wygląda?
  • dostarczasz lub wysyłasz zdemontowany filtr DPF do naszej firmy,
  • po przyjęciu dokonujemy cyfrowej endoskopowej oceny wkładu filtra z obu stron pod kątem uszkodzeń mechanicznych i ewentualnego nadtopienia,
  • wykonujemy test przeciwciśnienia na stanowisku probierczym w celu zbadania stopnia zablokowania. Zmierzone nadciśnienie zostaje wydrukowane na protokole bezpośrednio z urządzenia.

               

       


Uszkodzenia uniemożliwiające regenerację.
 
W przypadku gdy filtr DPF lub katalizator ma pęknięty, niekompletny lub nadtopiony wkład ceramiczny lub widać ślady mechanicznej ingerencji, nie będziemy w stanie zregenerować go w maszynie. Taka sytuacja wymaga regeneracji polegającej na wymianie monolitu filtra na nowy albo zakup kompletnego, fabrycznie nowego filtra z dwuletnią gwarancją i certyfikatami TÜV.
 

Koszt regeneracji filtra cząstek stałych (DPF / FAP):
  • rozbiórka, sprawdzenie, wycena, ustalenie przyczyny uszkodzenia filtra = 0 zł
  • cena regeneracji filtra do samochodów osobowych i dostawczych = od 400 zł (brutto)
  • cena regeneracji filtra do samochodów ciężarowych = od 799 zł (brutto)

Dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym, obejmującym 8 maszyn:

  • VISCOM PREMIUM
  • TURBO TEST PRO
  • CIMAT CMT-48 VSR Twin
  • CMT 48 TWIN
  • CMT 48 VSR
  • CMT 47 TR Polimer
 
VISCOM PREMIUM
 
Profesjonalne stanowisko przepływowe do kalibracji zmiennej geometrii turbiny. Dzięki innowacyjnemu działaniu na zasadzie podciśnienia, pomiar trwa zaledwie kilka sekund. Co więcej, dzięki temu rozwiązaniu, urządzenie wymaga tylko 3 adapterów do pracy ze wszystkimi typami turbosprężarek, a montaż i demontaż trwa zaledwie kilkanaście sekund.  W swojej bazie danych, która jest regularnie, automatycznie aktualizowana przez internet, Flowbench posiada ponad 650 typów turbosprężarek.
 
 
TurboTest Pro
 
W urządzeniu TurboTest zastosowane zostały najwyższej klasy podzespoły pomiarowe szwajcarskiej produkcji, których wyroby są instalowane w odpowiedzialnych aparaturach chemicznych, farmaceutycznych i w laboratoriach. Doskonała jakość użytych czujników zapewnia bardzo wysoką dokładność pomiaru i wieloletnią, wytężoną pracę urządzenia.
 
 
CIMAT CMT-48 VSR Twin
 
Wyważarka CMT-48 VSR Twin zbudowana jest w taki sposób, że w jednej obudowie znajdują się dwie wyważarki. Jedna do rdzeni turbin samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz dwupłaszczyznowa wyważarka do rdzeni turbosprężarek samochodów dostawczych, ciężarowych, maszyn budowlanych i przemysłowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej maszynie osiągamy kompletne centrum wyważania rdzeni turbosprężarek.
 
 

CMT 48 TWIN
 
Umożliwia wyważania wirników w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Wyważarka CMT 48 TWIN zbudowana jest w ten sposób, że w jednej obudowie są zabudowane dwie wyważarki: średnio-obrotowa CMT 48 TR i wysokoobrotowa CMT 48 VSR. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej maszynie osiągamy kompletne centrum służące do doważania turbin wysokoobrotowych oraz średnio-obrotowych turbin np. od ciężarówek.
 
 
CMT 48 VSR
 
Maszyna ta charakteryzuje się bardzo dużą dokładnością pomiaru. Ten typ wyważarki stosujemy aby sprawdzić, czy przy prędkościach obrotowych zbliżonych do znamionowych, wystąpią dodatkowe zjawiska dynamiczne na wirniku. Może to być na przykład odejście koła kompresji z osi wirowania np. na skutek ugięcia końcówki osi pod wpływem obciążenia momentem siły. Maszyna przedstawia ponadto niewyważenie w jednostce masy na danym kącie. Wyważarka posiada specjalizowany bardzo szybki w działaniu, układ pomiarowy, ze względu na potrzeby wyważania turbin wysokoobrotowych. W przypadku ich wyważania cykl pomiarowy wynosi około 4 sekund
 
 
CMT 47 TR Polimer
 
Stosuje się w pierwszym etapie regeneracji turbin samochodowych. Służy ona do wyważania dynamicznego wirników wszystkich typów turbosprężarek samochodowych w dwóch płaszczyznach, po wymontowaniu wirników z obudowy łożyskowań, przy prędkości obrotowej 2100 – 5000 obr/min. Maszyna posiada płynnie regulowany napęd umożliwiający rozpędzenie wirnika nawet do 9000 obr/min.